KONCERTY
listopad 2024
Szczegóły wydarzenia
Siedleckie Zaduszki Jazzowe to największa i najstarsza impreza jazzowa w naszym regionie, która ma już ponad sześćdziesięcioletnią tradycję. Jest jedną z najważniejszych pozycji w kalendarzu wydarzeń nie tylko Miejskiego Ośrodka
Szczegóły wydarzenia
Siedleckie Zaduszki Jazzowe to największa i najstarsza impreza jazzowa w naszym regionie, która ma już ponad sześćdziesięcioletnią tradycję. Jest jedną z najważniejszych pozycji w kalendarzu wydarzeń nie tylko Miejskiego Ośrodka Kultury w Siedlcach, ale i całego naszego miasta.
Co roku zapraszamy do Siedlec zarówno legendy polskiej sceny jazzowej, jak i najciekawsze zespoły młodego pokolenia. W ostatnich latach gościliśmy m.in.: Kingę Głyk, Dorotę Miśkiewicz, Włodka Pawlika, Wojtka Mazolewskiego, Ewę Urygę, Jana Ptaszyna Wróblewskiego i Marka Napiórkowskiego. W tym roku również robiliśmy wszystko, by zachować niezwykle wysoki poziom Zaduszek, do którego wszystkich przyzwyczailiśmy. Zadbaliśmy o zróżnicowaną stylistykę programu i znakomitych artystów, którzy z pewnością dostarczą wielu niezapomnianych emocji i wzruszeń.
Podczas tegorocznych Siedleckich Zaduszek Jazzowych odbędą się trzy wyjątkowe koncerty, które zaspokoją najbardziej wymagające gusta słuchaczy. Przed siedlecką publicznością zaprezentuje się Kasia Pietrzko Trio, Grzech Piotrowski i projekt Tribute to polski jazz. Zapraszamy 9 listopada o godz. 18:00 do sali widowiskowej „Podlasie” Miejskiego Ośrodka Kultury w Siedlcach!
65. Siedleckie Zaduszki Jazzowe rozpocznie koncert „Fragile Ego” w wykonaniu Kasia Pietrzko Trio. Trzecia płyta trio Kasi Pietrzko „Fragile Ego” przedstawia coraz silniejszy indywidualny głos liderki, która zainspirowana spostrzeżeniami na temat ludzi, ich relacjami, różnicami poglądów i wartości, napisała materiał pełen nadziei: na ludzką, wzajemną wrażliwość, prawdę, wolność od społecznych wpływów i brak lęku przed samotnością. Na świat bez hejtu, zazdrości i odgórnego szufladkowania. Na nowej płycie trio liderce jak zawsze towarzyszą Andrzej Święs i Piotr Budniak – artyści, którzy w ogromnym stopniu kreują brzmienie całego zespołu, są równorzędnymi partnerami pianistki. Są oni osobnymi głosami wyrastającymi z różnych muzycznych światów, opartymi na odmiennych inspiracjach. Każdy z nich jest wyraźnie słyszalny, bo w pracy nad materiałem Kasia Pietrzko pozostawiła dużą przestrzeń dla rozwinięcia indywidualnych narracji muzycznych pozostałych członków zespołu.
Stylistycznie płyta łączy w sobie z pozoru dwie nieprzystawalne cechy – impresjonizm i silną ekspresję. Z jednej strony określa ją bowiem wrażliwość na kolor i dążenie do uchwycenia chwilowego obrazu brzmieniowego, z drugiej zaś wyrazisty, zdecydowany charakter kompozycji i jej głównych tematów, wzmocniony ciekawą nerwowości brzmień. Kobiecość i jej emocjonalne odcienie to aspekt, który Kasia Pietrzko próbowała wyprzeć z twórczości na początku swej muzycznej drogi. Wynikało to z powszechnego stereotypu, że świat jazzu należy do mężczyzn. Po kilku latach okazało się jednak, że kobieca energia, której pianistka finalnie postanowiła zaufać, w fascynujący sposób wpłynęła na siłę jej nowych kompozycji. Jej improwizacja zaś stała się zaczepna, odważna, z mocnym przekazem, pozostając przy tym silnie melodyjną.
Kasia Pietrzko Trio: Kasia Pietrzko – fortepian, Andrzej Święs – kontrabas, Piotr Budniak – perkusja.
Jako drugi na naszej zaduszkowej scenie wystąpi Grzech Piotrowski z programem z najnowszej płyty zatytułowanej „Six Season”. „Six Seasons” to miniatury na oktet (kwartet jazzowy + kwartet smyczkowy): Przedwiośnie, Wiosna, Lato, Jesień, Przedzimie, Zima. Płyta powstawała przez lata. „Lato” pojawiło się w 2001 roku na płycie Alchemik „Sfera Szeptów” pod tytułem „Kochanek”. Wiele lat później skomponowany został, w Toskanii, utwór „Lucciole in Vinci” (teraz „Przedwiośnie”) wykonany po raz pierwszy z WORLD ORCHESTRA podczas Solidarity of Arts w 2011 roku. W roku 2014 Andrzej Furman zamówił utwór na uroczyste otwarcie Hotelu Fabryka Wełny w Pabianicach. To było pierwsze prywatne zlecenie kompozytorskie. W starych murach hotelu rozgrywała się przed laty akcja filmu „Ziemia obiecana”. Przeglądając historię fabryki kompozytor postanowił ubrać kompozycję w wiosenne barwy i tak powstała „Wiosna”. Później natknął się na wiersz Jana Twardowskiego „Jest w Polsce sześć pór roku”, który przesądził o powstaniu Jesieni, Przedzimia i Zimy (2014/2015). Muzycznie artysta zagląda do końca XIX wieku i malowniczego, wręcz pastelowego Erika Satie. Fascynację tą epoką można usłyszeć w kompozycjach. Natomiast elementy improwizacji podkreślają, że jesteśmy jednak w XXI wieku. Wystarczy przesunąć jedną kreskę o jeden krzyżyk, aby tak wiele zmian nastąpiło w muzyce : XIX-XXI.
Grzech Piotrowski – kompozytor, saksofonista, producent muzyczny, aranżer. Artysta balansujący na krawędzi muzyki filmowej, klasycznej, jazzu, etno, roots, otwartej improwizacji. Ukończył prestiżowy Wydział Jazzu i Muzyki Rozrywkowej w Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie saksofonu.
W 2009 roku założył projekt swoich marzeń – World Orchestra, choć prace nad jej powstaniem sięgają aż 1998 roku. Skupia wybitnych solistów ze świata jazzu, klasyki, etno, folk, otwartej improwizacji. W jej skład wchodzą artyści z Europy, Azji, Afryki i obu Ameryk.
World Orchestra wymyka się z ram i standardów. To muzyczna podróż pełna przestrzeni, subtelnych emocji i magii. Jej muzyka jest opisywana przez krytyków i słuchaczy jako język duszy, który podświadomie wszyscy znamy, którego piękno jest w stanie poruszyć każdego, niezależnie od wieku, wyznawanej religii, kontynentu czy majętności. Jest to podróż do korzeni muzyki. Do muzyki świata, prastarej improwizacji z czasów, w których nie było zapisu nutowego, a wielopokoleniowe tradycje muzyczne były przekazywane z ojca na syna. WO to zderzenie korzeni muzyki świata z orkiestra symfoniczna, jazzem, folklorem i muzyką filmową. Mimo rozwoju cywilizacji muzyka pozostaje jedynym, uniwersalnym językiem świata.
Grzech Piotrowski jest od kilku lat dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Jazzu Tradycyjnego Old Jazz Meeting „Złota Tarka” w Iławie. Jest również dyrektorem i pomysłodawcą „Wschód Piękna – World Orchestra Festival”, gdzie stara się przybliżyć solistów World Orchestra lub zaprezentować swoje inspiracje muzyczne. Wschód Piękna nie jest komercyjnym wydarzeniem. To festiwal sztuki, promujący wysoką jakość, oryginalność i wielokulturowość. Jednym z jego celów jest zgłębianie sztuki a nie tylko jej powierzchowna konsumpcja.
Grzech Piotrowski trzykrotnie był nominowany do Fryderyków – w roku 2012 i w 2013 oraz nagrody Mateusz 2012 (Polskie Radio). Zdobywca Grand Prix na Hoeilaart Jazz Festival w Belgii w 1998 roku, Grand Prix na festiwalu Dwa Teatry w Sopocie za muzykę do spektaklu „Saksofon Basowy” Skvoreckiego, oraz pierwszych miejsc na festiwalach „Jazz Nad Odrą”, „Pomorska Jesień Jazzowa” i „Jazz Juniors”.
Podczas 65. Siedleckich Zaduszek Jazzowych wystąpią: Grzech Piotrowski – saksofon, Piotr Matusik – fortepian, Krzysztof Gradziuk – perkusja, Jarosław Stokowski – kontrabas + kwartet smyczkowy: Mateusz Smoczyński – skrzypce, Sara Malinowska – skrzypce, Aleksandra Jarosińska – altówka, Krzysztof Lenczowski – wiolonczela.
Na zakończenie 65. Siedleckich Zaduszek Jazzowych usłyszymy projekt Tribute to polski jazz. Projekt miał swoją premierę podczas pierwszej edycji Mrowna Jazz Festiwal w Grodzisku Mazowieckim. Spotkał się z ogromnym zainteresowaniem i uznaniem publiczności, krytyków i pasjonatów jazzowych. Twórcą i kierownikiem artystycznym projektu jest Tomasz Mądzielewski.
Ideą „Tribute to polski jazz” jest ukazanie wpływu polskich muzyków na rozwój muzyki jazzowej. Młodzi, utalentowani artyści zabierają nas w podróż przez kompozycje polskiego jazzu elektrycznego lat 70. i 80., prezentując je w nowoczesnych aranżacjach. To okazja, którą warto wykorzystać, ponieważ po raz pierwszy na polskiej scenie jazzowej można usłyszeć taką liczbę jazzmanów grających ten unikalny repertuar. A znajdą się w nim utwory takich twórców jak Wojciech Karolak, Zbigniew Namysłowski, Jarosław Śmietana.
Na zaduszkowej scenie wystąpią: Paweł Biderman – gitara, Tomasz Mądzielewski – perkusja, Adam Lemańczyk – instrumenty klawiszowe, Rafał Łępa – instrumenty klawiszowe, Daria Kobieracka – śpiew, Jan Wierzbicki – bas, Tomasz Bielecki – instrumenty perkusyjne, Ignacy Wendt – trąbka, Jacek Namysłowski – puzon, SzymonKlekowicki – puzon, Jarosław Kaczmarczyk – saksofon, Joaquin Sosa – saksofon, Tomasz Wendt – saksofon.
Partnerzy wydarzenia:
Auto Podlasie Toyota Siedlce, Arche Hotel Siedlce, Kozak Druk, Drosed S.A., Strus Development Sp. z o.o., Siedlecki Browar Restauracyjny Brofaktura
Patronat medialny:
Jazz Forum, Regionalny Portal Informacyjny Podlasie24.pl, Katolickie Radio Podlasie, Tygodnik Siedlecki, Tuba Siedlec
Bilety w cenie 100 zł w przedsprzedaży do 31 października i 120 zł od 1 listopada do nabycia online na biletyna.pl i w kasie MOK, ul. Sienkiewicza 63, od wtorku do piątku w godz. 9:00-15:00 oraz godzinę przed koncertem. Rezerwacje miejsc pod nr tel. 25 794 31 26. Liczba miejsc ograniczona.
Czytaj więcej
Godzina
listopad 9, 2024 6:00 pm - 9:00 pm(GMT+00:00)
niedz10list6:00 pmniedz8:00 pmAtom String QuartetPoland, Józefów
Szczegóły wydarzenia
Jeden z najbardziej intrygujących kwartetów smyczkowych na świecie, należący do grona najlepszych wykonawców jazzowych w Polsce. Zespół łączy możliwości kwartetu smyczkowego z szeroko rozumianą improwizacją. W jego twórczości – oprócz
Szczegóły wydarzenia
Jeden z najbardziej intrygujących kwartetów smyczkowych na świecie, należący do grona najlepszych wykonawców jazzowych w Polsce. Zespół łączy możliwości kwartetu smyczkowego z szeroko rozumianą improwizacją. W jego twórczości – oprócz jazzu – słychać inspiracje polskim folklorem, muzyką z różnych regionów świata, a także muzyką współczesną i klasyczną.
Kwartet powstał w 2010 roku w Warszawie, tworzą go skrzypkowie: Dawid Lubowicz i Mateusz Smoczyński, altowiolista Michał Zaborski oraz wiolonczelista Krzysztof Lenczowski. Wszyscy muzycy odebrali gruntowne klasyczne wykształcenie – są absolwentami warszawskiej uczelni muzycznej. Wszyscy także komponują i z powodzeniem prowadzą własne, solowe projekty.
Od momentu zdobycia Grand Prix XIII Bielskiej Zadymki Jazzowej w 2011 roku zespół stale gości na największych polskich i światowych scenach muzycznych. Kwartet nagrał siedem autorskich albumów: „Fade In, „Places”, „AtomSphere”, „Seifert”, „Penderecki”, „Essence” (dwa pierwsze otrzymały nagrodę polskiego przemysłu fonograficznego „Fryderyk”) oraz dwupłytowy album „Universum”, który miał premierę w styczniu 2024 roku. Jest on efektem podpisanego w 2023 roku ekskluzywnego kontraktu z międzynarodową wytwórnią fonograficzną Warner Music. Na album „Universum” złożyły się cztery kilkuczęściowe kwartety smyczkowe, skomponowane przez każdego z muzyków zespołu. Muzycy Atom String Quartet są także regularnie zapraszani do udziału w sesjach nagraniowych innych muzyków, współpracują z czołówką polskich i zagranicznych artystów oraz orkiestr.
W sezonie 2017/2018 Atom String Quartet był rezydentem Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie. W marcu 2021 roku, wspólnie z pianistką Hanią Rani, muzycy wykonali utwór Maxa Richtera pt. „Testament”. Zamówiona przez Instytut Adama Mickiewicza kompozycja została napisana i zadedykowana jako hołd dla zmarłego w 2020 roku Krzysztofa Pendereckiego. Prawykonanie utworu zarejestrowała TVP Kultura.
Bilety: 40 zł normalny/30 zł ulgowy.
Miejsce: sala widowiskowa MOK.
Czytaj więcej
Godzina
listopad 10, 2024 6:00 pm - 8:00 pm(GMT+00:00)
Szczegóły wydarzenia
Seifert Night ➡︎ ORA Jazzfestival 14 listopada
Szczegóły wydarzenia
Czytaj więcej
Godzina
listopad 14, 2024 7:00 pm - 9:00 am(GMT+02:00)
Organizator
Szczegóły wydarzenia
NIEDZIELNE WIECZORY JAZZOWE – MATEUSZ SMOCZYŃSKI QUARTET data: 17/11/2024 godz. 18:00 miejsce: Sala Koncertowa Filharmonii Dolnośląskiej im. Stefana Strahla bilet: kup
Szczegóły wydarzenia
NIEDZIELNE WIECZORY JAZZOWE – MATEUSZ SMOCZYŃSKI QUARTET
miejsce: Sala Koncertowa Filharmonii Dolnośląskiej im. Stefana Strahla
bilet: kup bilet online
Wykonawcy
MATEUSZ SMOCZYŃSKI QUARTET:
Mateusz Smoczyński skrzypce
Dominik Wania fortepian
Sławomir Kurkiewicz kontrabas
Michał Miśkiewicz perkusja
Opis koncertu
Mateusz Smoczyński wraca do swoich muzycznych korzeni i startuje ze swoim nowym kwartetem jazzowym! Do współpracy zaprosił najwybitniejszych i doskonale znanych publiczności muzyków: Dominika Wanię, Sławomira Kurkiewicza i Michała Miśkiewicza, którzy wspólnie wzięli już udział w nagraniach koncertu Seiferta na płycie „Adam’s Apple”. Smoczyński znany jest z działania w wielu konfiguracjach i aktywności na różnych polach muzycznych. W ostatnich latach koncentrował się głównie na projektach orkiestrowych i Atom String Quartet. Teraz do jego najważniejszych zespołów dołącza kwartet jazzowy, który będzie grać muzykę modalną – tę, na której się wychował i która była jego głównym punktem zainteresowania w młodości.
Czytaj więcej
Godzina
listopad 17, 2024 6:00 pm - 8:00 pm(GMT+00:00)
pon18listAll DayElena Mindru QuartetPoland, Warszawa
Szczegóły wydarzenia
Elena Mindru – vocal Mateusz Smoczyński – violin Marcin Wasilewski – piano Kuba Dworak – bass Michał Miśkiewicz – drums
Szczegóły wydarzenia
Elena Mindru – vocal
Mateusz Smoczyński – violin
Marcin Wasilewski – piano
Kuba Dworak – bass
Michał Miśkiewicz – drums
Godzina
listopad 18, 2024 All Day(GMT+00:00)
Miejsce
Filharmonia Narodowa
Jasna 5
pią22list7:00 pmpią9:00 pmSmoczyński | Cagwin | Smoczyński - Jazz FortPoland, Warszawa
Szczegóły wydarzenia
Mateusz Smoczyński – violin, baritone violin Jan Smoczyński – synthesizers Jarrod Cagwin – drums Mateusz Smoczyński – skrzypek, kompozytor, band-leader, swobodnie poruszający się pomiędzy gatunkami. Jest współzałożycielem Atom String Quartet i
Szczegóły wydarzenia
Mateusz Smoczyński – violin, baritone violin
Jan Smoczyński – synthesizers
Jarrod Cagwin – drums
Mateusz Smoczyński – skrzypek, kompozytor, band-leader, swobodnie poruszający się pomiędzy gatunkami. Jest współzałożycielem Atom String Quartet i New Trio, liderem kwintetu, tworzy duet z wiolonczelistą Stephanem Braunem. Występował na najważniejszych światowych scenach, solo i w zespołach współpracując z artystami takimi jak Branford Marsalis, Rabih Abou-Khalil, Markus Stockhausen, Paquito D’Rivera, Tomasz Stańko, Zbigniew Namysłowski, Bobby McFerrin, Anna Maria Jopek, Leszek Możdżer, czy NDR Big Band. W roli solisty ma na swoim koncie współpracę z najważniejszymi polskimi orkiestrami. W ostatnich latach Mateusz Smoczyński z sukcesem oddaje się kompozycji symfonicznej. Jest autorem pięciu koncertów skrzypcowych z towarzyszeniem orkiestry, w tym: „Adam’s Apple” na skrzypce (2018), “2PiX” na skrzypce i saksofon (2021) wykonanego wspólnie z Branfordem Marsalisem oraz „Fallen Angel” (2022) napisanego dla Janusza Olejniczaka. W swoim dorobku ponad 100 płyt, a w tym również album solowy, a także wspólną płytę nagraną w duecie z Joachimem Kühnem („Speaking Sound” ACT Music, 2020) uznaną za jeden najważniejszych krążków roku przez magazyn Downbeat. Od 2024 roku jest artystą Warner Music. W latach 2012-2016 Mateusz Smoczyński był członkiem legendarnego amerykańskiego Turtle Island Quartet (zdobywcy dwóch nagród Grammy). Z zespołem tym zagrał ponad sto koncertów na najważniejszych scenach Stanów Zjednoczonych oraz wystąpił gościnnie na nominowanej do Grammy płycie „After Blue” wokalistki Tierney Sutton. Autorska płyta Turtle Island Quartet „Confetti Man” z udziałem Smoczyńskiego została uznana przez National Federation of Music Clubs za najlepsze amerykańskie kameralne nagranie roku. Mateusz Smoczyński jest zwycięzcą II Międzynarodowego Jazzowego Konkursu Skrzypcowego im. Zbigniewa Seiferta. Wielokrotnie uznawany za Skrzypka Jazzowego Roku w rankingu Jazz Top magazynu Jazz Forum. Absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Andrzeja Gębskiego. Od 2017 roku prowadzi klasę skrzypiec jazzowych i world music na tej uczelni (obecnie Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina).
Jarrod Cagwin – urodzony i wychowany na wiejskich terenach w stanie Iowa w środkowej części Stanów Zjednoczonych, w 1992 roku otrzymał stypendium na Berklee College of Music w Bostonie, Massachusetts. Tam zetknął się z kosmopolityczną atmosferą muzyczną, studiując w towarzystwie studentów z różnych zakątków świata. Studiował perkusję pod kierunkiem profesora Jameya Haddada, ucząc się technik gry na bębnach ręcznych z Indii, Bliskiego Wschodu, Afryki Północnej i Brazylii. W 1995 roku otrzymał grant na naukę południowoindyjskich technik gry na bębnach u Trichy Sankarana na Uniwersytecie York w Toronto w Ontario. Po ukończeniu studiów w 1996 roku przeniósł się do Nowego Jorku, gdzie występował i nagrywał z różnymi zespołami grającymi współczesną i tradycyjną muzykę. W 1999 roku rozpoczął współpracę z Grupą Rabih Abou-Khalila, a niedługo potem przeniósł się do Europy, gdzie aktywnie koncertuje i prowadzi zajęcia na całym kontynencie. Blisko współpracuje z firmą Eckermann Drums w Wiedniu, projektując bębny ramowe i zestawy perkusyjne. Prowadził również obszerne badania terenowe na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce Północnej i Zachodniej, co pozwoliło mu rozwinąć unikalny styl gry na perkusji i zestawie bębnów. Obecnie dzieli swój czas między Stambuł a Europę Zachodnią. Jest perkusistą światowej sławy tureckiej wokalistki Sezen Aksu, a także wykładowcą w Państwowym Konserwatorium Muzycznym w Stambule. W 2010 roku jego metoda treningu rytmicznego „One by One” oraz towarzysząca jej kompozycja „5 vor 7 vor 6” zostały opublikowane przez Ensemble Modern Media. Wśród jego licznych współprac nagraniowych i koncertowych znajdują się Fahir Atakoğlu, Erkan Oğur, Derya Türkan, Bekir Ünlüataer, Joachim Kühn, Gvork Dabaghyan, Charlie Mariano, Michel Godard, Gabriele Mirabassi, Luciano Biondini, Ricardo Ribeiro, Dusko Goykovich, Mehmet Emin Bitmez, Kudsi Erguner, Jean-Luc Fillion, Dalia Faitelson, Ferenc Snétberger, Dave Bargeron, Antonio Hart, Howard Levy, Joe Beck i Dave Samuels. Jest również gościnnym artystą w Ensemble Modern i The Next Step Percussion Group, a także występował jako solista z Orkiestrą BBC, Orkiestrą Symfoniczną Macedonii oraz Bundesjungendorchester z Niemiec. Pan Cagwin prowadzi warsztaty rytmiczne dla muzyków i tancerzy, a także kliniki dotyczące gry na bębnach ramowych i zestawach perkusyjnych w całej Europie.
Jan Smoczyński – polski pianista, multiinstrumentalista, kompozytor, aranżer, producent muzyczny, realizator dźwięku. Od wielu lat, wraz ze swoim młodszym bratem skrzypkiem tworzy formację Mateusz Smoczyński Quintet, z którą nagrał płyty „Inspirations”, „Expressions” oraz „Berek”. Z Alexandrem Zingerem nagrali pod szyldem New Trio płytę „Simultaneous Abstractions”, nominowaną do nagrody Fryderyki oraz „Perpendicular Realities”. Współzałożyciel chrześcijańskiego, wielbieniowego zespołu „owca” (płyta „chwały” i „chwały 2.0”). Laureat nagrody Fryderyk 2017 za płytę Martyny Jakubowicz „Prosta Piosenka” w kategorii Muzyka Źródeł.
Czytaj więcej
Godzina
listopad 22, 2024 7:00 pm - 9:00 pm(GMT+00:00)
Miejsce
Centrum Sztuki FORT Sokolnickiego
Stefana Czarnieckiego 51
sob30list7:00 pmsob9:00 pmIlona Damięcka Trio feat. Mateusz Smoczyński - HopePoland, Olsztyn
Szczegóły wydarzenia
Data: 30 listopada 2024 r. (sobota) godz. 19.00 Miejsce: Olsztyńska Scena Muzyczna Mirka Mastalerza, 10-170 Olsztyn, ul. Gietkowska 10 Box D (Stajnie Dragonów) Bilety: 60 PLN / VIP 100 PLN www.biletyna.pl informacje pod
Szczegóły wydarzenia
Data: 30 listopada 2024 r. (sobota) godz. 19.00
Miejsce: Olsztyńska Scena Muzyczna Mirka Mastalerza, 10-170 Olsztyn, ul. Gietkowska 10 Box D (Stajnie Dragonów)
Bilety: 60 PLN / VIP 100 PLN
www.biletyna.pl
informacje pod nr tel.: 600 131 007 mail: mirek.mastalerz@gmail.com
Ilona Damięcka – polska pianistka jazzowa, wokalistka i kompozytorka. Absolwentka Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej w Katowicach. Laureatka Konkursu kompozytorskiego im. Krzysztofa Komedy w Słupsku w 1999 roku – III nagroda za utwór „Bossa For Bosa” do tekstu Andrzeja Schmidta. Artystka ma w swoim dorobku artystycznym pięć płyt, w tym dwie autorskie – „Hurry Up” – Siloe Records, „Fifth Side” – Siloe Records, „Monk’s Midnight” – Hevhetia, „Pieśni Polskie” – Tomasz Licak Music. W sierpniu 2020 roku ukazała się kolejna, druga autorska płyta, tym razem nagrana w trio z Pawłem Urowskim i Krzysztofem Szmańdą wydana przez wytwórnię Soliton. Ilona Damięcka współpracowała z najwybitniejszymi polskimi muzykami takimi jak: Janusz Muniak, Jan Ptaszyn Wróblewski, Andrzej Cudzich, Henryk Miśkiewicz, Piotr Wojtasik, Maciej Sikała, Marcin Pospieszalski, Mateusz Pospieszalski, Przemek Dyakowski, Mietek Szcześniak, Ewa Uryga. Koncertowała z muzykami z Danii i Włoch: Richard Anderson, Rasmus Schmidt, Francesca Bertazzo Hart, Helga Plankensteiner. Występowała również w tym roku na Festiwalu Jazzonalia 2023 z Big Bandem jako pierwsza polska wokalistka i pianistka w historii polskiej muzyki jazzowej.
Mateusz Smoczyński – skrzypek jazzowy, absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Andrzeja Gębskiego. Od 2017 roku prowadzi klasę skrzypiec jazzowych na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Zwycięzca II Międzynarodowego Jazzowego Konkursu Skrzypcowego im. Zbigniewa Seiferta. W rankingu Jazz Top magazynu Jazz Forum został uznany za jazzowego skrzypka roku 2017. Występował na najważniejszych scenach i festiwalach jazzowych niemal na całym świecie. Współpracował z takimi artystami jak: Branford Marsalis, Bobby McFerrin, Gil Goldstein, Richie Beirach, Glen Moore, Tomasz Stańko, Zbigniew Namysłowski, Urszula Dudziak, Vladislav “Adzik” Sendecki, Leszek Możdżer, Janusz Skowron, Kazimierz Jonkisz, Jerzy Maksymiuk, Kayah, Natalia Kukulska, Anna Maria Jopek, Monika Borzym, Aga Zaryan, Grzech Piotrowski, Adam Sztaba i Sebastian Karpiel Bułecka.
Nagrał kilkadziesiąt płyt. Wielokrotny stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w programie “Młoda Polska”. Laureat nagrody “Grand Prix” w kategorii Nadzieja Roku 2007 plebiscytu Jazz Melomani. Jest autorem koncertu skrzypcowego “Adam’s Apple”, którego prawykonanie odbyło się w listopadzie 2018 roku w NOSPR. Razem z Joachimem Kühnem, Bronisławem Suchankiem, Januszem Stefańskim i Bohdanem Jarmołowiczem brał udział w prawykonaniu koncertu jazzowego na skrzypce, orkiestrę symfoniczną i grupę rytmiczną Zbigniewa Seiferta.
Ilona Damięcka i Mateusz Smoczyński zaprezentują muzykę z najnowszego albumu „Hope”. Począwszy od pierwszego utworu „The Sea”, a kończąc na wokalnym „Ten Four ” album przepełniony jest w większości minimalizmem i subtelnym ciepłym brzmieniem. Na płycie pojawia się też ukłon w stronę wielkiego mistrza Tomasza Stańki i jedną kompozycję Ilona Damięcka dedykuje właśnie Jemu.
Pianistka jest bardzo wszechstronną artystką, która porusza się w środkowym nurcie jazzu, a także w muzyce free jazzowej. Jak ktoś napisał ,,piękna, zdolna, wrażliwa, o ciepłej barwie głosu…”.
Czytaj więcej
Godzina
listopad 30, 2024 7:00 pm - 9:00 pm(GMT+00:00)